שישה שגרירים חדשים הגישו לנשיא הרצוג את כתב ההאמנה

שלמה ריזל No Comments on שישה שגרירים חדשים הגישו לנשיא הרצוג את כתב ההאמנה

נשיא המדינה קיבל היום את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים בישראל של מולדובה, גאנה, זימבבואה, ניו זילנד, מונגוליה, ולראשונה פלאו

צילום: קובי גדעון/לע"מ.
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיבל היום (שני) את כתבי ההאמנה של השגרירים חדשים של מולדובה, גאנה, זימבבואה, ניו זילנד, מונגוליה, ולראשונה פלאו עם תחילת תפקידם כשגרירי מדינותיהם בישראל, בסדרת טקסים רשמיים בבית הנשיא.

עם הגעת השגרירים נוגן המנון מדינתם על ידי תזמורת צה"ל ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי ברחבת הטקס. לאחר הגשת כתבי ההאמנה לנשיא, הנשיא קיים פגישה עם כל שגריר, ולאחר מכן חתם כל אחד בספר האורחים של בית הנשיא. בסיום כל טקס נוגנה "התקווה".

הראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא המדינה היה שגריר מולדובה, אלכסנדר רויטמאן. הנשיא בירך את השגריר על קידומו מתפקידו כממונה על שגרירות מולדובה בישראל וציין כי ישראל ומולדובה מציינות 30 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים. השגריר מסר את ברכותיה של נשיאת מולדובה מאיה סנדו וכן הזמנה לבקר במדינתו.

לאחר מכן קיבל הנשיא את כתב ההאמנתה של שגרירת גאנה, לידייה אופוסואה אמרטיי, לשעבר סגנית שגריר גאנה במצרים. השגרירה מסרה את ברכותיו החמות של נשיא גאנה, ננה אקופו-אדו, אשר נפגש עם הנשיא בלוויתה של המלכה אליזבת בלונדון. הנשיא והשגרירה דנו בפוטנציאל הרב לתיירות וביקורם של אזרחי גאנה בישראל.

השגריר השלישי שהגיש את כתב ההאמנתו לנשיא היה שגריר זימבבואה, שאינו תושב, מרשל אוויר (בדימוס), שבא שומביאוונדה, המכהן כשגריר זימבבואה למצרים מאז 2019. הנשיא הביע תקווה להרחבת מערכת הקשרים במגוון תחומים.

לאחר מכן הנשיא קיבל את כתב ההאמנתה של שגרירת ניו זילנד שאינה תושבת, זואי קולסון-סינקלר, אשר מכהנת במקביל כשגרירת ניו זילנד לטורקיה, אזברייג'ן, וירדן. השניים שוחחו אודות התרבות וההיסטוריה של המאורים, והנשיא הוסיף וציין כי אביו המנוח, הנשיא השישי, חיים הרצוג ז״ל, ערך את הביקור הממלכתי הראשון של נשיא ישראלי לניו זילנד. עוד דנו השניים בחשיבות חיזוק הקשרים בין ישראל לניו זילנד במגוון תחומים, לרבות המאבק נגד משבר האקלים ושימור הסביבה.

השגריר החמישי שהגיש לנשיא את כתב ההאמנתו היה שגריר מונגוליה שאינו תושב, מונקאבייר גומבוסורן, לשעבר ראש עיריית בירת מונגוליה אולן בטור, ושר הבנייה וההתפתחות העירונית בממשלת מונגוליה, אשר מכהן במקביל כשגריר מונגוליה בטורקיה ובאזברייג'ן. בפגישתם דנו השניים באפשרויות לשיתוף פעולה בין המדינות בתחומים סביבתיים, כולל בתהליך הייעור.

לסיום, העניקה שגרירת פלאו, אילנה סייד, שגרירתה של פלאו באומות המאוחדות, את כתב ההאמנתה לנשיא. בפתח פגישתם, הנשיא בירך את השגרירה על שעשתה היסטוריה כשגרירה הראשונה של פלאו למדינת ישראל. השגרירה סיפרה לנשיא בגאווה על שורשיה היהודים, כנכדתה של יהודי מקליפורניה שנלחם בחיל האוויר קנדי במלחמת העולם השנייה ביבשת אירופה. הנשיא הודה לפלאו על תמיכתה בישראל בזירה הבינלאומית, והשניים דנו בדרכים בהן ישראל יכולה לסייע לפלאו בעיקר בתחומו החקלאות, הטכנולוגיה והתפלת מים. בסוף פגישתם הביע הנשיא דאגה על השלכות של משבר האקלים על פלאו, לרבות העלייה במפלס המים.



0 תגובות